1 Milyondan Fazla Google Ads İncelendi: Google Reklam Metni Çalışması

Nette Ajans
Google Marketing
6 min
21 Oct 2024
1 Milyondan Fazla Google Ads İncelendi: Google Reklam Metni Çalışması

Google Ads Metni Nasıl Yazılır: Dev Araştırma Sonuçları

Ünlü PPC Management markası Optmyzr tarafından yapılan araştırma oldukça faydalı veriler sundu. Güvenilirliği dünyaca yaygın olan firmanın yaptığı araştırma 1 milyondan fazla Google Ads üzerinde araştırma, gözlem yaptığını duyurdu. Araştırmanın sonucu dijital pazarlama açısından son derece ilginç ve faydalı bilgiler sundu.

Bu makalemizde yapılan geniş ölçekli çalışmanın sonuçlarını paylaşacak ve irdeleyeceğiz.

Amaç Herhangi Bir Taktiği Yüceltmek Değil

Yapılan araştırmada özellikle belirtilen ilginç bir detay var. “Bu araştırma herhangi bir yazım tekniğini yüceltmek için değil Google algoritmasının metin özelinde çalışmasını ve reklam sonuçlarını anlamak için.” şeklinde not ekleme ihtiyacı duyulmuş. 


Araştırmanın Çapı Etkileyici

Optmyzr çalışması oldukça etkileyici diyebiliriz. 22.000 Google Ads hesabında yapılan araştırmada  tüm hesapların son 90 gündür aktif ve minimum 1500 USD harcamış olmasına dikkat edilmiş.

Araştırma Responsive Search Ads, Expanded Text Ads ve Demand Gen kampanyaları kullanıldı. 

Sadeleştirilmiş Araştırma Sonuçları

Makalenin orjinali uzun ve detaylı olsa da değerli okurlarımız için daha kısa ve pratik bir şekilde paylaşmanın isabetli olacağını düşündük. Dijital pazarlama kulvarında son derece kıymetli bu verilerin işinize yarayacağı görüşündeyiz.

Ad Strength (Reklam Gücü) Ne Kadar Önemli  

İlginçtir ki Reklam Gücü “Ortalama” olan metinler özellikle RSA için iyi performans gösteriyorlar. Bu metinler reklam gücü “iyi” veya “mükemmel” olan metinlere göre daha iyi sonuçlar veriyorlar. 

Kabaca özetlemek gerekirse reklam gücü daha çok Google ile kullanıcı arasındaki ilişkiyi geliştirmeye yarıyor. Reklam veren ile Google arasındaki ilişkiyi ikinci plana atıyor diyebiliriz.

Bunun kanıtı yapılan araştırma. Google'ın "böyle yap, böylesi daha iyi" dediğini uygulayan reklam verenler, metin açısından daha verimsiz reklam performansı elde ediyorlar.

Diğer taraftan Google'ın "bu idare eder ama daha iyi olmalı" dedikleriyse, onaylanan metinlere kıyasla daha iyi reklam performansı elde ediyorlar. 

Elbette bunlar reklam metni özelinde değerlendirmeler. 

 

Google Reklamlarında Sabitleme

“Daha çok yer elde edeceği için daha iyi etkileşim alır” mantığıyla kullanılan sabitlemeler dijital pazarlama reklamları verirken hemen hemen herkesin kullandığı bir taktik. Fakat geniş ölçekli çalışmanın sonasında bu özelliğin de ölçülü kullanılması gerektiği görülüyor.


Kısaca özetlersek saptamalar şu şekilde: 

  • Seçici sabitleme, yaratıcı kontrol ve otomasyon arasında iyi bir denge sunuyor. Performans olarak en verimli yöntem bu. 

  • Tamamen sabitlenmiş reklamlar, CTR’yi  artırabilir. Lakin CPA ve ROAS metriklerinde kötü performans gösteriyorlar. 

  • Responsive Search Ads türü hemen hemen tüm kulvarlarda Expanded Text Ads’den daha istikrarlı başarı gösteriyor. Dolayısıyla esnek tercihi seçmek daha isabetli. 

 

Büyük Harfle Yazmak Meselesi: Büyük Mü Daha İyi? Büyük mü daha iyi?

İlk harfleri büyük yazmak mı daha verimli, sadece ilk harfi büyük yazmak mı daha iyi?

(“Böyle Mi Yazmak Daha İyi Performanslı” vs. “Böyle mi yazmak daha iyi performanslı”)


Birçok KPI özelinde Responsive Ads ve Demand Gen Ads için, şaşırtıcı ama, sadece ilk harfi büyük yazmak daha verimli.

Cümle bazlı (cümlenin performansı ciddi etkilediği) reklamlarda bile ilk harf büyük cümle daha verimli. Çünkü organik sonuçlarda bile daha samimi, gerçek bir his sunuyor.

Expanded Text Ads için ilk harfler büyük az da olsa daha iyi performans sunuyor. Fakat verilerin gösterdiğine uyum sağlayan uzmanlar bu modelde de sadece ilk harf büyük reklam metinlerini uygulamaya başladılar. 



 

Reklam Metni Uzunluğunun Performansa Etkisi

Daha kısa metin etkiyi kurban etmektir görüşü uzun zamandır hakim. Fakat gelişmeler Google Reklam Metni konusunda bunun da değişiklik gösterdiği yönünde. 1 milyondan fazla hesap üzerinde yapılan araştırmada saptananlar oldukça ilginç:

  • Özellikle Responsive Serach Ads için daha kısa başlıklar daha iyi performans sağlıyorlar.

  • Tüm karakterleri kullanmaktan ziyade anlamlı, güçlü mesajlarla metin yazmaya odaklanılmalı.

  • Expanded Text Ads  taktikleri Responsive Text Ads için iyi performans göstermiyor. Bu farklı reklam türleri için özel metinler hazırlamak daha isabetli olabilir. 

Sonuç Olarak Ne Söyleyebiliriz? 

Toparlarsak bu çalışmaya göre ortaya çıkan, alışılagelmişin çok dışında birçok veri var. Bu veriler dijital pazarlama reklamı verirken son derece faydalı olabilirler. 

  • Öncelikle Reklam Gücü (Ad Strength) ana odak noktası olmamalı. Bunun yerine, hedef kitlenize yönelik, alakalı ve ilgi çekici reklam metinleri oluşturmayı ön planda tutun.

  • Sabitleme (pinleme) katı bir kural olmaktan ziyade stratejik ve yaratıcı bir karar olmalı. RSA ve Demand Gen reklamlarında cümle harf kullanımını test etmekte fayda var.

  • Son olarak reklam metni uzunluğunda nicelikten çok kaliteye odaklanmalı. Daha uzun reklamlar her zaman daha iyi sonuç vermeyebilir.

Optymzr’in konuyla alakalı daha detaylı makalesine buraya tıklayarak göz atabilirsiniz.


Google reklamlarınızı bu işin uzmanı bir ekipten, 360 derece pazarlama kapasitesiyle edinmek isterseniz Nette Ajans ile çalışabilirsiniz.


Başarılı kampanyalar dileriz. 

Bir avuç çerez?
Nette Ajans sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
KABUL EDİYORUM Çerez Politikası
close