Dijital Baskının Ne Olduğunu Öğrenelim
Aslında hepimizin kulak aşinalığı taşıdığı ancak kesin olarak bilmediği bir kavram dijital baskı. Bugünkü makalemize bu faydalı baskı tekniğinin ne olduğu, nasıl uygulandığı ve uygularken nelere dikkat edilmesi gerektiğini işleyeceğiz.
Kabaca tanımlarsak dijital baskı dijital ortamda bulunan içeriklerin farklı yüzeylere uygulanması diyebiliriz. Bu yöntemin diğerlerine kıyasla çeşitli faydaları bulunur.
Ofset Baskıya Kıyasla Daha Dinamik
Standard bir ofset baskı yönteminde baskı kalıplarına bağlı kalırsınız. Bu da süreci esneklik anlamında kısıtlı ve yavaş kılar. Sürekli değiştirilen baskı kalıpları süreci daha hantal kılar. Bunun aksine dijital baskıda daha hızlı bir süreç görülür. Özellikel büyük ölçekli veya acil gereken baskılarda dijital baskı daha isabetli bir tercihtir.
Ek olarak belirtmekte fayda var; ofset baskı çeşitli kimyasallar kullanılarak üretilir ve atık üretir. Bu da hem maliyet hem de doğa dostu tavır açısından olumsuz bir durum.
Dijital Baskının Dezavantajları Nedir
Doğal olarak dijital baskı tercih etmenin olumsuz yönleri de var. Ofsette yüksek miktarda baskı yapılabilir ve sayı arttıkça maliyet aşırı yükselmez.
Dijital Baskı yaptırırken baskının türüne, adedine, kalitesine ve tasarımın baskı süreçlerine uyumluluğuna göre maliyet değişebilir.
Ofset baskı özellikle renk skalası ve baskı kalitesi açısından daha üstündür. Son ürünü kalite açısından üstün istiyorsanız ofset baskı daha isabetli olacaktır.
Kimler Dijital Baskı Tercih Etmeli
Bu yöntemi tercih etmek konusunda kararsız mısınız? Şu kıstaslara göre karar verebilirsiniz:
- Yüksek sayıda baskı ihtiyacınız yoksa
- Acil sonuç gerekiyorsa; hızla baskıyı sonuçlandırmalıysanız
- Makul bir kalitede hızlı üretilmesi gerekiyorsa (çok kaliteli olması birinci önceliğiniz değilse)
- Maliyet ikinci plandaysa öncelikle hızlı üretim gerekiyorsa
Bu maddeleri karşılıyorsanız dijital baskı sizin için daha isabetli olabilir. Belirtmekte fayda var; dijital baskı kalitesiz bir baskı yöntemi değildir. Oldukça tatmin edici kalitede sonuçlar sunabilir. Fakat ofset baskı her zaman daha kaliteli sonuç verir.
360 Derecede Dijital Baskı Nasıl Kullanılır
Nette Ajans gibi markanızın tüm ihtiyaçlarını, profesyonel kalitede hizmetle karşılayan bir ajansla çalıştığınızı varsayalım.
Bu durumda hem geleneksel hem de dijital pazarlamada talepleriniz olacaktır. Markanızın veya kurumunuzun ihtiyacına göre yol haritası çizilir.
Bu yol haritasında şunlar gibi senaryolarda dijital baskı hizmeti almanız gerekebilir:
Kurumsal Kimlik: Kartvizit, broşür, katalog gibi ürünlerin basılmasında dijital baskı daha isabetli olacaktır. Bu materyaller, markanızın profesyonel görünümünü ve tanıtımını destekler.
Etkinlikler ve Fuarlar: Stand, banner, afiş, broşür ve diğer tanıtım materyalleri için dijital baskı tercih edilebilir. Doğal olarak fuar zamanlarında hızlı üretmek ve ileri seviye kişiselleştirmek gerekli olacaktır.
Ambalaj ve Ürün Etiketleme: Ürünlerinizin ambalajında veya etiketlerinde dijital baskı ile yüksek kaliteli, canlı renkler elde edebilirsiniz. Ofsete kıyasla daha çevik ve isabetli olacaktır.
Kişiselleştirilmiş Kampanyalar: Özellikle hedef kitlenize özel hazırlanan kampanyalarda her müşteriye özgü içerikler dijital baskı ile basılabilir. Örneğin her bir müşteriye adıyla hitap eden basılı promosyon materyalleri hazırlanabilir.
İç Mekan Dekorasyonu: Restoran, kafe veya mağaza gibi fiziksel alanlar için duvar grafiklerinin, menülerin veya dekoratif elemanların basımında kullanılabilir. Dijital baskı bu tür projelerde esneklik sağlar ve kısa sürede uygulama yapılabilir.
Promosyon Ürünleri: Müşterilere sunulacak promosyon ürünlerinde dijital baskı çözümleriyle logo, slogan veya kampanya mesajları elde edebilirsiniz.
Neden Dijital Baskıda 360 Derece Pazarlama?
Dijital baskı okuduğunuz gibi oldukça güçlü, popüler ve esnek bir baskı yöntemi. Fakat doğru kullanılmadığı sürece bir fayda sağlamaz.
Çok kaliteli bir dijital baskı hizmeti alsanız dahi doğru dijital pazarlama ve geleneksel reklamcılık ile kullanmazsanız faydasını göremezsiniz.
Markanıza özel bir hedef kitle belirlemeli, bu kitleye ulaşacak yollar geliştirmeli, sonra bu yolları markanıza uygun içeriklerle donatmalısınız.
Hem dijital baskı hem de dijital ve geleneksel pazarlama için destek almak isterseniz Nette Ajans ile çalışabilirsiniz.