Neden Açık Hava Reklamı Kullanılmalı?
Aslında birçok kişinin aşina olduğu bir konu olan açık hava reklamcılığı markaların ezelden beri kullandığı güçlü bir taktiktir. Fakat kimse bunun ne olduğu bilgisiyle dünyaya gelmiyor elbette. Bugünkü makalemizde açık hava reklamı nedir ve nasıl efektif kullanılır sade bir şekilde değerlendireceğiz.
Nedir Bu Açık Hava Reklamcılığı
Adından da anlaşılacağı üzere dijitalden ziyade fiziksel olarak uygulanan bir reklam türüdür.
Kamuya açık alanda yapılan tüm kreatif reklam çalışmalarını bu kategoriye ekleyebiliriz. Metrolarda asılan ilanlar, AVM tuvaletlerindeki reklam askıları, işlek caddelerdeki bill board reklamları, ana yollardaki direklere asılan baskılı reklamlar… Hepsi bu kategoride sayılabilir.
Genel adı açık hava reklamı olsa da bu kategoriye genellikle mekan içlerinde yapılan tasarımlar da dahil edilir. Açık havadan kasıt fiziksel olarak üretilen ve uygun yere yerleştirilen reklam nesnesi desek isabetli olacaktır.
Açık Hava Reklamcılığı Kullanmalı Mı ve Nasıl Kullanılmalı ?
Basit bir mantık yürütmeyle varacağınız sonuçlar açık hava reklamcılığı için de geçerlidir. Dijital reklamlara kıyasla ölçümü daha zor olsa da marka bilinirliği ve prestij açısından bu tür reklamlar oldukça faydalıdır.
Birçok reklam uzmanı dijital ve geleneksel reklam türlerinin seferber edilmesinin daha isabetli olduğunu savunur. Bunların başında Miles Young ve Ogilvy gibi uzmanlar geliyor; bu konudaki blog yazımıza buradan göz atabilirsiniz.
Özellikle otel, dershane, restoran gibi lokal işletmelerin tercihi olsa da her marka açık hava reklamcılığından fayda elde edebilir. İnsanların gündelik hayatında gördüğü, göz aşinalığı yaşadığı bir marka olmak markanızı daha güvenilir kılar.
Dijital ileri seviye faydalı bir reklam türü olsa da dijital gürültü ve reklam seli içerir. Bu kadar yoğun bir ortamda sesinizi duyurmak zordur ve güvenilirlik elde etmeniz geleneksele kıyasla daha çok vakit alır.
Fiziksel bir ortamda reklam vermeniz marka güvenilirliğini emsalsiz seviyede perçinler ve daha güvenilir bir hizmet sunmanıza olanak verir. Açık hava reklamları bu nedenle son derece faydalıdır.
Buraya kadar okuduysanız 360 derece karma bir reklam stratejisinin en mantıklısı ve fektifi olduğunu anlamış olmalısınız. Bu konuda yazdığımız blog yazımıza buraya tıklayarak göz atabilirsiniz.
Açık Hava Reklamları Nasıl Kullanılmalı
Bildiğiniz gibi baktığımız her yerde istesek de istemesek de reklamlara maruz kalıyoruz. Kreatif kalitesi yüksek, markaya uygun tonda, zekice hazırlanmış bir reklam kullanmanız artık zaruri.
Bunun nedeni aksi takdirde hedef kitleniz tarafından oto-sansüre maruz kalacağınızdır. Nöro-pazarlama gibi tekniklerin geliştiği çağımızda stok görsele giydirme yaparak reklam verirseniz sonuç elde etme olasılığınız düşük kalır.
Nette Ajans Nasıl Açık Hava Reklamı Verir
Bursa’nın premium ajansı olan Nette hem Bursa’da hem de Türkiye’nin dört yanında çeşitli açık hava reklamı vazifeleri üstlenmmiştir.
Burada önce markanızı tanırız. Sizin verdiğiniz verilere ve sektörel tecrübemize göre hedef kitlenizi belirleriz. Akabinde hedef kitlenizin içsel, dışsal ve bu ikisinin sentezi olan felsefi engellerini saptarız.
Bu hedef kitle çalışmasını yaptıktan sonra elde ettiğimzi verilere göre açık hava reklamı fikirlerimizi hazırlarız. Metin yazarlarımız hedef kitlenizin dikkatini olta gibi yakalayıp, aklında kalacak fikirler üretir.
İkinci aşamada tecrübeli tasarım ekibimiz bu fikri tasarıma dönüştürür. Son aşamada baskı ve yerleştirme operasyonunu sizin için yönetiriz.
Siz de açık hava reklamı vererek markanızın güvenilirliğini ve prestijini güçlendirmek isterseniz ücretsiz danışmanlık için buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.