Bursa Reklam Ajansı: Linkedin Pazarlama Süreçleri

Nette Ajans
B2B Marketing Bursa Reklam Ajansı
11 min
03 Dec 2024
Bursa Reklam Ajansı: Linkedin Pazarlama Süreçleri

Bursa Reklam Ajansı Seçimi Neden Önemli

Bursa 3.2 milyonu aşkın nüfusuyla Türkiye’nin en kalabalık dördüncü şehridir. Hem lojistik konumu hem de nüfus üstünlüğüyle oldukça gelişmiş bir sanayiye sahiptir. Doğal olarak sanayi, ham madde, ara mal üretimi ve benzeri kulvarlarda da oldukça gelişmiştir.

 

Dijital potansiyelin pik yaptığı günümüzde özellikle B2B pazarlama için iş ortağı seçiminde dikkat edilmesi gerekir. Bursa reklam ajansı ünvanına talip olan, farklı ölçekte sayısız ajans bulunmaktadır. Peki bunların hangisini, neden, nasıl tercih etmelisiniz? Bu tercihinizde B2B sonuç nasıl elde edebilirsiniz? Linkedin’den nasıl maksimum fayda elde edebilirsiniz? 

 

Bu makalemizde tüm bu soruların cevaplarını titiz bir şekilde cevaplayacağız. 

B2B Satış Dinamikleri Nelerdir?

Tam karşılığı business to business olan B2B bir işletmenin diğerine satış yapması anlamına gelir. Perakende satış olarak adlandırabileceğimiz B2C (business to client) daha farklı dinamikleri bulunur. Bunun ana sebebi satın alma kararının son tüketiciden ziyade profesyoneller tarafından yapılıyor olmasıdır. 

 

Ek olarak bu kararı alan kişi tıpkı B2B satış yapan kişi gibi sürdürülebilirlik ve kar elde etmek gibi motivasyonlara sahip olacaktır. B2C’de duygusal ve mantıksal bağ kurarak satış yapabilirken B2B için dinamikler mantıktan yana daha ağır basmaktadır.

 

Birçok Bursa reklam ajansı bu dinamiklerin bilincinde olmadan, ürün ve hizmet borazanlığından öteye geçmeden pazarlama yapmaktadır. Bu yetmezmiş gibi yalnızca Instagram üzerinden B2B pazarlama yapmaya çalışan örnekler de söz konusudur. Oysa B2B’nin yıldız oyuncularının Google Ads ve Linkedin olduğu bilinen gerçeklerdir. 

 

Google Ads ve Bursa Reklam Ajansları

B2B pazarlama yapmayı düşünüyorsanız ilk girmeniz gereken kulvar Google reklamları olmalıdır. Google Keyword Planner, SemRush, Ahref gibi araçlarla hedef kitlenizin sunduğunuz hizmetleri veya işletmenizi nasıl arattığını öğrenebilirsiniz. Bu aratmalara oldukça uygun rakamlarla teklif verip, arama sonuçlarında üstte çıkabilirsiniz.

 

Bursa Google reklamları vermek için işbirliği yapabileceğiniz ajanslar açısından oldukça zengindir. Bunların içerisinde tamamen dijitale odaklanmış ajanslar olduğu gibi Nette Ajans gibi tam hizmet ajansları da bulunur. Tam hizmet ajansları kaşeleri daha yüksek olmakla birlikte tüm süreci tek noktadan yönetebileceğiniz, zamandan tasarruf ederken kaliteli içeriklerle daha kazançlı çıkabileceğiniz ajanslardır. Bursa reklam ajansı tercihi yaparken bunları göz önünde bulundurmanızda fayda var.

 

Google Ads özellikle B2B için oldukça güçlü bir seçenektir. Fakat tek başına yetersiz kalabilir. Bunu besleyecek bir dijital varlığın yanısıra Linkedin üzerinden reklam verebilirsiniz. 

Linkedin Ads ve Bursa Reklam Ajansları

Linkedin’in kısa süre önce yayınladığı “B2B Pazarlamada Dinamikler” rehberine buraya tıklayarak göz atabilirsiniz. Sizin için bu faydalı kaynağı analiz ettik ve önerilerini derledik. Uzak açıdan bakıldığında yalnızca Linkedin değil tüm mecralarda B2B pazarlamada seferber edilmesi gereken özellikler saptanmış diyebiliriz. 

 

Linkedin’in kendisinin yayınladığı rehberde Linkedin üzerinde reklam vermek isteyen herkesin dikkat etmesi gereken dokuz maddeden bahsediliyor:

 

 

  • Stratejik Düşünürler

Farklı perspektiften bakma kabiliyetine sahip bu insanlar iş hedeflerini daha geniş açılı koyarlar. Pazar dinamiklerini, rekabet ortamını ve endüstri trendlerini iyi anlarlar. Reklam verirken bütüncül yaklaşım gösterip uzun vadeli düşünürler.

 

 

  • Teknolojik Öncüler

Pazarlama teknolojilerini, otomatik ölçüm araçlarını, AI gibi teknolojileri iyi kullanan kişiler. Bu vasıf otomatize edilmiş, maliyeti düşürülmüş pazarlama imkanları sunar.

 

 

  • Yaratıcı Öncüler

Marka farkındalığını iyice perçinlemek için kreatif yaklaşımları kullanan kişiler. Yaratıcılığı elde ettikleri verilerle birleştirip maksimum fayda sağlayan güzel insanlar. 



 

  • Yenilikçi İçerik Stratejisi Uygulayanlar

Ürünlerinin kalitesini paylaşmaktan ziyade hedef kitlelerine değer katan, içerik stratejisi geliştirip uygulayan kişiler.



 

  • Verileri Yorumlayarak Pazarlama Yapanlar

Veri tüm dijital pazarlamanın damarlarında yürüyen kandır diyebiliriz. Veri olmadan yapılan pazarlama her an başarısız olma tehlikesiyle karşı karşıyadır. 

 

 

  • Sürekli Öğrenme Halinde Olanlar

Her gün daha iyi bir aracın, yeni bir güncellemenin çıktığı dijital dünyada sürekli öğrenme halinde olmak kritik önem taşıyor. Search Engine Journal gibi konuda otorite olan siteleri takip etmek, dijital pazarlamanın nabzını tutan Nette Ajans gibi kurumları takip etmek veya AI ile günlük yarım saat araştırarak bunu yapmak mümkün.

 

 

  • İşbirliği Kurmakta Yetenekli Olanlar

Hem ekip içi hem de ekip dışındaki uzmanlarla iletişime geçmek konusunda yetenekli olan insanlar dijital pazarlamada da Linkedin üzerinde otorite olmak konusunda da daha verimli oluyorlar. Köklü bir Bursa reklam ajansı olarak bu konuda biz de oldukça hassasız. 




 

  • Vizyon Sahibi Liderlik

Aslında bu maddenin reçetesini yazmış bulunduk. Tüm bu maddeleri doğru ekiple elde edip, muhafaza edebilen liderlik başarılı bir sonuç için oldukça önemlidir.

 

 

  • DEI (Çeşitlilik, Eşitlik, Kapsayıcılık) Üstatları

Modern çağın kural niteliğindeki bu hassasiyetleri doğal olarak kusursuz dijital pazarlamanın da olmazsa olmaz koşulları arasında. 

Toparlayalım: Linkedin Pazarlamada Nelere Dikkat Etmeli

Belki kısa alanda fazla bilgi yüklemesi oldu fakat bu riski almayı tercih ettik. Kısaca toparlarsa Linkedin üzerinde pazarlama yapmak için seçtiğiniz Bursa reklam ajansı bünyesinde profesyonel bir ekip olduğundan emin olun.

 

Bu ekibin hem etik hassasiyet sahibi, hem kreatif açıdan vizyoner hem de teknik olarak donanımlı olması önemli. Yukarıdaki maddeleri benimseyen bir ekibe sahip olan ajansla çalıştığınızda yalnızca Linkedin değil tüm mecralarda başarı elde edersiniz.

 

Sahip olunması gereken vizyonu ve felsefeyi verilerden yola çıkarak netleştirdik. Şimdi bir adım öteye geçelim. Makalemize Linkedin üzerinde tercih edebileceğiniz reklam türleriyle devam ediyoruz:

Linkedin Reklam Türleri

Linkedin özellikle B2B platformu olarak birbirinden güçlü ve efektif reklam seçenekleri sunar:

 

Sponsorlu İçerikler: 

 

Instagram ve Facebook reklamlarına benzeyen bu tür reklamlar seçtiğiniz kitleinin akışında çıkarlar. Marka bilinirliği sağlama,etkileşim elde etme ve hedef kitleyi bir aksiyona yönlendirme açısından efektiftir. Tercih ettiğiniz Bursa reklam ajansı içerik odaklı pazarlama stratejisi izliyorsa bu reklam türü faydalı olacaktır.

 

Metin Reklamları (Text Ads):

 

Linkedin’in sağ kenar çubuğunda görülebilen reklamlardır. Daha pasif olmakla beraber dikkat çekme ve bilinçaltında dahi olsa bulunma açısından idealdir. CPC yahut CPM modeliyle çalışması bu modeli daha ekonomik kılar.

 

Dinamik Reklamlar:

 

Kişiselleştirilmiş içerik olmasıyla öne çıkan bu tür hedeflediği kitledeki kişinin ismini, ünvanını veya profil fotoğrafını içerebilir. Terzi usülü olmaya yakın olduğu için daha yüksek etkileşim alır. İş ilanlarında yahut kurumsal bilinirlik olarak kullanılmaya uygundur. 

 

Video Reklamlar:

 

Dijitalin tüm mecralarında olduğu gibi Linkedin’de de video içerik en yüksek performansı sergiler. Eğer tam hizmet ajansı ile çalışıyorsanız dijitalde kullanacağınız video içeriğinizi de aynı kaynaktan elde edebilirsiniz. Bursa reklam ajansı listesinde tam hizmet veren nadir seçeneklerden birisi olarak Nette Ajans’ı tercih edebilirsiniz.

 

Mesaj Reklamları:

 

Bu reklam türünün etkili olması hedef kitle kurgusuna bağlıdır. Kullanıcıların direkt mesaj kutularına mesaj attığınız bu reklam türü potansiyeli yüksek ancak uygulaması uzmanlık isteyen bir içerik türüdür. 

 

Lead Gen Form Reklamları:

 

Linkedin’in birçok görüşe göre en güçlü reklam seçeneği olan Lead Gen reklamları kullanıcılardan platformdan çıkmadan bilgi bırakmalarını ister. Kreatif tasarım ve hedef kitle ayarlamanız doğu ise satın almaya hazır sıcak bir kitleye direkt erişmiş olursunuz. 

 

Unutmayın; her reklam türü ayrı stratejilerde kullanılabilir. Burada yapmanız gereken makalemizin başındaki perspektifi benimseyen, hedef kitleyi doğru tanımlayan ve strateji geliştirip buna uygun reklam verebilen bir Bursa reklam ajansı ile çalışmaktır.

 

Linkedin’in ücretsiz eğitim panelinden bu platformun dinamiklerini öğrenebilir, çalıştığınız ajansı denetleyecek kritik bilgilere sahip olabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular (FAQ)

Makalemizi okuduktan sonra halen cevaplanmamış sorularınız varsa buraya göz atabilirsiniz.

  1. Linkedin reklamları neden diğer platformlardan daha pahalıdır?


Linkedin, profesyonel bir ağ olduğu için hedef kitlesi daha spesifik ve ticari karar vericilere yöneliktir. Bu nedenle, reklamların maliyeti yüksek olabilir ancak doğru kullanıldığında geri dönüş oranı da oldukça yüksektir.

  1. Linkedin'de reklam verirken hangi sektörler daha fazla başarı elde edebilir?

    Teknoloji, eğitim, sağlık, finans ve üretim gibi sektörler Linkedin reklamlarından yüksek verim alabilir. Çünkü bu platform, profesyonellerin yoğun olduğu bir ağdır ve B2B odaklıdır.

 

  1. Linkedin reklamlarının etki süresi ne kadardır?

    Linkedin reklamlarının başarısı, kampanya süresi ve içerik kalitesine bağlıdır. Ancak genellikle birkaç haftalık bir süre içerisinde doğru bir hedefleme ile etkileşim ve geri dönüşler alınmaya başlanır.

 

Linkedin ve Google reklamlarıyla dijital pazarlama süreçlerinizi B2B olarak optimize etmek isterseniz bizimle iletişime geçin.

 

Bir avuç çerez?
Nette Ajans sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
KABUL EDİYORUM Çerez Politikası
close