Linkedin’in kısa süre önce yayınladığı “B2B Pazarlamada Dinamikler” rehberine buraya tıklayarak göz atabilirsiniz. Sizin için bu faydalı kaynağı analiz ettik ve önerilerini derledik. Uzak açıdan bakıldığında yalnızca Linkedin değil tüm mecralarda B2B pazarlamada seferber edilmesi gereken özellikler saptanmış diyebiliriz.
Linkedin’in kendisinin yayınladığı rehberde Linkedin üzerinde reklam vermek isteyen herkesin dikkat etmesi gereken dokuz maddeden bahsediliyor:
Farklı perspektiften bakma kabiliyetine sahip bu insanlar iş hedeflerini daha geniş açılı koyarlar. Pazar dinamiklerini, rekabet ortamını ve endüstri trendlerini iyi anlarlar. Reklam verirken bütüncül yaklaşım gösterip uzun vadeli düşünürler.
Pazarlama teknolojilerini, otomatik ölçüm araçlarını, AI gibi teknolojileri iyi kullanan kişiler. Bu vasıf otomatize edilmiş, maliyeti düşürülmüş pazarlama imkanları sunar.
Marka farkındalığını iyice perçinlemek için kreatif yaklaşımları kullanan kişiler. Yaratıcılığı elde ettikleri verilerle birleştirip maksimum fayda sağlayan güzel insanlar.
- Yenilikçi İçerik Stratejisi Uygulayanlar
Ürünlerinin kalitesini paylaşmaktan ziyade hedef kitlelerine değer katan, içerik stratejisi geliştirip uygulayan kişiler.
- Verileri Yorumlayarak Pazarlama Yapanlar
Veri tüm dijital pazarlamanın damarlarında yürüyen kandır diyebiliriz. Veri olmadan yapılan pazarlama her an başarısız olma tehlikesiyle karşı karşıyadır.
- Sürekli Öğrenme Halinde Olanlar
Her gün daha iyi bir aracın, yeni bir güncellemenin çıktığı dijital dünyada sürekli öğrenme halinde olmak kritik önem taşıyor. Search Engine Journal gibi konuda otorite olan siteleri takip etmek, dijital pazarlamanın nabzını tutan Nette Ajans gibi kurumları takip etmek veya AI ile günlük yarım saat araştırarak bunu yapmak mümkün.
- İşbirliği Kurmakta Yetenekli Olanlar
Hem ekip içi hem de ekip dışındaki uzmanlarla iletişime geçmek konusunda yetenekli olan insanlar dijital pazarlamada da Linkedin üzerinde otorite olmak konusunda da daha verimli oluyorlar. Köklü bir Bursa reklam ajansı olarak bu konuda biz de oldukça hassasız.
Aslında bu maddenin reçetesini yazmış bulunduk. Tüm bu maddeleri doğru ekiple elde edip, muhafaza edebilen liderlik başarılı bir sonuç için oldukça önemlidir.
- DEI (Çeşitlilik, Eşitlik, Kapsayıcılık) Üstatları
Modern çağın kural niteliğindeki bu hassasiyetleri doğal olarak kusursuz dijital pazarlamanın da olmazsa olmaz koşulları arasında.