John Mueller "SEO Formülü Yoktur" Diyor
John Mueller Kimdir
Google firmasının en önemli isimlerinden birisi olan John Mueller Arama ilişkileri Analisti ünvanına sahip. SEO konusunda sık sık topluluk sorularına cevap veren, toplantılar düzenleyen, renkli karakterli bir insan.
SEO stratejileri açısından webmaster ve SEO uzmanı dostu bir otoritedir. SEO dendiğinde akla ilk gelen isimler arasında her zaman John Mueller bulunuyor.
John Mueller’a Ne Soruldu? Ne Cevap Verdi?
Özellikle Linkedln üzerinde aktif olan Mueller sık sık kendisine yöneltilen sorulara cevap veriyor. Yakın zamanda gelen bir soru ise SEO tartışmalarını ısıttı diyebiliriz:
“Merhaba John, Google arama sonuçlarında daha iyi performans gösteren ideal bir içerik uzunluğu var mı? Daha uzun, derinlemesine makaleler oluşturmaya mı odaklanmalıyız yoksa kısa biçimli içerikler de faydalı ve değerliyse aynı şekilde iyi sıralama alabilir mi?”
Birçok uzmanın farklı görüş belirttiği bu soruya Mueller ilginç bir cevap verdi.
Mueller İlginç Bir Cevap Verdi
“Evrensel olarak geçerli olan ideal içerik uzunluğu yoktur. Nihayetinde internete anlamlı değer katmaya odaklanın. Bu da daha çok kelime eklemekten ibaret değildir.”
Aslında bu bilinen birşey. Değer katmaya odaklı olmak önemli. Kestirmeye gidip fayda sağlamayan kısa içerikler sağlamak (veya çok kompleks verileri açıklama eklemeden paylaşmak) SEO açısından zararlı olabilir.
Aynı şekilde hiçbirşey söylemeyen uzun ve ağdalı cümleleri, sürekli tekrar ile paylaşmak da algoritma nezdinde zarar verecektir.
Fakat hikaye burada bitmiyor. Özellikle son çeyrekte Google hakkında farklı görüşler var. Bunların başında Google’ın Reddit gibi siteleri el üstünde tutması, kaliteli içerik üreten sitelerin konumunun düşürülmesi ve benzeri geliyor.
“Unique Value (faydalı değer) tanımı nedir, bir açıklar mısınız!” sorusu SEO camiasında yüksek tepki ve merak uayndırdı diyebiliriz.
Çeşitli SEO uzmanları Google’ın politikaları sonucunda sıkıntıya düşen ve haksızlığa uğradığını düşünen siteler hakkınde Mueller’ı sıkıştırdı. Fakat Mueller buna alışık ve yine zaten bilinen bir bilgiyi tekrar etti diyebiliriz. Cevabı şöyleydi:
“Çok satan olmuş kitapların kaç kelim olduğunu sayıp, ortalamasını alır ve kendi kitabınıza da aynı sayıda kelime yazarsanız, kitabınız çok satan kitap olur mu? Popüler bir akıllı telefonla aynı boyutlara sahip bir telefon yaparsanız, onlar kadar çok satar mısınız? Hesap tablolarını severim ama sayılar her şey değildir.”
Sonuç Olarak
Bu konuda tartışmalar devam ediyor. Konuyla alakalı ünlü arama motoru haberi sitesi searchenginejournal üzerinde yapılan bir yorum durumu oldukça iyi özetliyor:
“25 yıldır SEO yapıyorum ve eskiden Mueller’ın söyledikleri aşağı yukarı doğruydu.Eskiden Google için linkler ve içerik üretmek SEO için yeterliydi. Fakat 2024’deyiz ve SEO artık Google için içerik üretmekten ibaret değil.”
Nette Ajans olarak SEO güncellemelerini yakından takip ediyor, markalarımıza kaliteli ve verimli pazarlama hizmetleri sunuyoruz.
SEO ve dijital pazarlamayı aktif kullanmak, 360 derece geleneksel ve dijital pazarlama hizmeti almak isterseniz Nette Ajans ile çalışabilirsiniz.