Meta Ocak 2025 İçin Reklam Taktikleri Paylaştı

Nette Ajans
Meta Marketing
5 min
02 Oct 2024
Meta Ocak 2025 İçin Reklam Taktikleri Paylaştı

Faydalı Bir Rehber Meta Tarafından Paylaşıldı!

Markanızın (veya işletmenizin) modern dünyada ayakta kalmasını istiyorsanız reklam vermeniz çok önemli. Starbucks gibi dev firmalardan küçük işletmelere kadar sayısız örneği var. Uzak ve yakın tarih “reklam abartılıyor” dedikten sonra başarısız olan marka hikayeleriyle dolu.

Kuşkusuz Instagram dijital reklamcılığın en önemlilerinden biri. Instagram ve Facebook üzerinden reklam vermek hemen hemen tüm sektörlerin faydalanması gereken bir fayda. Bunu destekleyen verilerden çok kısa söz etmek gerekirse: 


  • 2024 senesinde Instagram 1.5 milyar aylık aktif kullanıcı sayısına ulaştı. Instagram tüm kitlelere erişebilen, kitleler üstü bir mecraya dönüştü diyebiliriz.

  • UK Business Coaching kaynağına göre Instagram etkileşimin en yüksek olduğu mecralarda ilk üçte. Bu da doğru reklamın başarı getirme olasılığını yükseltiyor.

  • Meta (Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp) dünyanın en geniş ve detaylı veri havuzlarından birine sahip. Reklam verenleri yeni ve dinamik hedefleme seçenekleriyle sürekli besliyor.

  • Özellikle E-ticaret Instagram’da altın senesini yaşadı ve başarısını sürdürmeye devam ediyor. Instagram içerisinde envanterli reklam ve doğrudan alışveriş seçenekleri pozitif sonuçlar getiriyor.

Yaklaşan Fırsat: 2025’de Meta’da Reklam Vermek

Q1 dönemleri özellikle 1 Ocak çevresinde olağanüstü başarılar taşır. Nette Ajans olarak destek sunduğumuz birçok marka bu dönemde, yılın kalanından daha fazla ciro yapabiliyorlar.


Doğal olarak Meta da bunun farkında ve kullanıcılarına yardımcı olmak istiyor. Instagram’da reklam vermek 2025 için de oldukça kazançlı olacak gibi duruyor.


Ülkemizde zorlaşan koşullar, artan giderler ve çeşitli değişkenler reklam bütçelerinin kısılmasına sebep oluyor. Fakat bu çok da doğru bir yaklaşım değil. Çok basit anlatmamız gerekirse:


10 lira reklam harcaması = 15 lira satış diyelim ki bu oldukça düşük bir kazanç oranı. (Normalde instagramda reklam vermek çok daha kazançlı sonuçlar veriyor özellikle de doğru reklamla doğru kitleye erişebilirseniz.)


Burada değişkenler biraz farklı. 5 liraya düşen reklam bütçesi satışların 7.5 lira olmasıyla sonuçlanmıyor.


Çünkü vizyon sahibi rakipleriniz, artan giderleri dengelemek için reklam bütçelerini yükseltiyorlar.


Bu durumda rakibiniz 12 lira reklam = 30 lira satış elde ediyor. Sizin kazancınızsa reklam bütçenizi düşürdüğünüz için çok daha az oluyor.


Özetlersek zorlaşan koşullar ve artan giderlerde Instagramda reklam vermek aslında daha da mantıklı hale geliyor. Birçok marka bunun farkında olmadığı için başarısız oluyor.


 

Bütçenin Son Kuruşunu Reklama Ayırmak

Markaların en sık yaptığı hatalar arasında tüm bütçelerini reklama ayırıp kısa sürede mucizeler beklemeleri. Bu çok vahim ve isabetsiz bir taktik.


Nette Ajans olarak üzülerek gözlemliyoruz ki amatör, kuvvetle ihtimal art niyetli uzmanlar “reklamı ver, anında satışı gör” gibi vaatler sunmaktadır. Bunlara itibar etmemenizi öneriyoruz.


Dijital reklam özellikle de instagramda reklam vermek  veri yönetimi sanatıdır. Reklamı vermeden önce, verirken ve reklamlar yayındayken gelen verilerin doğru okunması gerekir.


Reklam öncesi yapılan hedef kitle ve acı noktaları çalışmalarına göre kreatif üretilir. Bu kreatiflerin hangilerinin iyi performans gösterdiğine göre hedef kitle tanımı optimize edilir.


Bir nevi “hayırlı evlat” olan yani iyi sonuç getiren kreatifler farklı varyasyonlarıyla beslenir ve süreç ilerletilir. 


Bu durum bazen gerçekten de çok hızlı ve verimli sonuç getirir. Bazen de sabırlı olmak, test etmek, gelen verilere göre reklam geminizin rotasını değiştirmek gerekir. 


Bütçenizi olası orta vade uzatmalarında sizi idare edecek şekilde tutup, buna göre reklam vermek daha isabetli olacaktır. Nette Ajans olarak bu yol haritasını daha işin başında iyi çıkartmaya çok dikkat ediyoruz.


Meta Ne Demek İstiyor! 


2025 için Meta’nın Türkçe olarak da yayınladığı reklam yönergeleri aslında altın değerinde diyebiliriz. Meta hiçbir eylemi laf olsun diye yapmaz: Elindeki verilere bakar ve buna göre aksiyon alır.


Tahmin ettiğiniz gibi: 2025’de herşeye rağmen markaları büyük bir fırsat bekliyor. Meta bunu elindeki verilerden çok net görüyor. Bu yüzden Meta Yılbaşı Performans Rehberi paylaştı.

İndirmek için buraya tıklayabilirsiniz! 


Rehberin iddiası oldukça güçlü ve net: “Sektör lideri yapay zeka ile yılbaşı satışlarını ve reklam harcaması getirisini en üst düzeye çıkarmak için dört aşamalı eksiksiz planınız.” 


Kısaca özetlersek rehber Meta panelinde nasıl efektif reklam vereceğinizi anlatıyor. Resmi Meta eğitimlerinde yahut çeşitli kurslarda bulabileceğiniz bilgiler. Burada esas dikkat çeken veri şu:,


“Meta, müşterilerinin özellikle daha iyi reklam vermesini istiyor ki böyle bir rehber yayınladı.”


Elbette bu doğal bir durum; fakat Meta gibi şirketler özellikle bir eyleme teşvik ediyorsa, tecrübeyle sabit, orada bir fırsat olma olasılığı yüksektir.


 

Profesyonel Destekle Geleneksel ve Dijital Reklam Süreçleri

Meta, Google, açık hava, matbaa süreçleri… Pazarlamanın tüm kulvarlarında sıradanlığın üzerinde, premium kalitede bir hizmet almak isterseniz tercihiniz Nette Ajans olmalı.


Ücretsiz danışmanlık almak ve bizimle tanışmak için iletişime geçin.


Kazançlı bir Q1 dileriz.

Bir avuç çerez?
Nette Ajans sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
KABUL EDİYORUM Çerez Politikası
close