Reklam Tabela Süreç Rehberi (2024 - 2025 Güncel)

Nette Ajans
Reklam Tabela Bursa
11 min
19 Nov 2024
Reklam Tabela Süreç Rehberi (2024 - 2025 Güncel)

Reklam Tabelası Nedir & Ne İşe Yarar

Dijitalin hiç olmadığı kadar güçlü ve dominant olduğu bir çağda geleneksel reklamcılığın, açık hava reklamlarınını özellikle de reklam tabela gibi taleplerin azaldığını düşünebilirsiniz. Fakat bu düşünceniz isabetsizdir.

 

Gerçek şu ki günümüz insanı fiziksel olarak gördüğü markalara daha çok güven hissediyorlar. Dijitalde güven inşa etmek fiziksel ile desteklenmiyorsa oldukça zor. Örneğin Bursa reklam tabela çalışması yapmadan, Bursa şehri için bir marka inşa ediyorsunuz diyelim. Markanıza güvenilirlik sağlamanız oldukça zor olacaktır.

 

Peki reklam tabelası nedir? Bursa reklam tabelası hizmeti almak istediğinizde tam olarak ne istiyor olursunuz? Buna kısaca göz atalım.

 

Reklam tabelası genellikle açık havada kullanılan fiziksel reklam ürünleridir. Tabelanın üzerine markanın logosu, sunduğu hizmeti, hizmetinin veya ürününün adı ve benzeri detaylar girilir. Böylece gündelik hayatın akışı içerisinde markanızın reklam tabelası ile müşterinizin aklına girmesi sağlanır.

 

Örneğin Bursa şehrinde bir eğitim firmasısınız diyelim. Bursa reklam tabelası hizmeti aldığınızda potansiyel kitleniz olan ebeveynleri veya kendini geliştirmek isteyen kişileri otomatik etkiniz altına alırsınız. Araba sürerken, yürürken, konuşurken, sosyalleşirken gördüğü reklam tabelası artık o kişinin aklına girmiştir. Rakipleriniz sadece dijitalde reklam verirken siz onların önüne geçmiş olursunuz. 



Reklam Tabelası Çeşitleri

Makalemizin ilerleyen kısımlarında değineceğiz fakat belirtmekte fayda var: İsabetli olan tam hizmet ajansı ile çalışmak ve hem dijital hem de fiziksel pazarlama yapmaktır. Örneğin Bursa reklam tabelası hizmeti aldıysanız bunu Bursa dijital pazarlama hizmeti ile desteklemelisiniz. Bu desteği de tam hizmet ajansı bünyesinde bulunan gelişmiş tasarım ve prodüksiyon kreatifleriyle beslerseniz maksimum etki elde edersiniz.

 

Konumuzdan sapmadan reklam tabelası türlerine dönelim. Bakalım hangisi markanız için daha isabetli:

 

  • Işıklı Reklam Tabelası: Viral etkisini üzerinde konumlanmış ışıklarla güçlendiren reklam tabelası türleridir. Gece daha aktif olan bölgeler için biçilmiş kaftandır.

  • Işıksız Reklam Tabelası: Gece vakitlerinde çok aktif olmayan, daha çok gündüz kalabalık ve aktif olan bölgeler için uygundur.

  • Totem Reklam Tabelası: Genellikle T şeklinde olan bu reklam tabelası modelleri boyut olarak da daha iri olurlar. Araba sürerken dikkatinizi çeken işletme ve logoların konumlandığı büyük cisimleri hatırlayın… İşte onlar totem reklam tabelasıdır.

  • Dijital Tabelalar: Maksimum etkiyi yaratan dijital reklam tabelası modelleri video, gif ve benzeri interaktif içerikler sunarlar. Bu tür reklam tabelaları o kadar gelişmiştir ki bunlar aracılığıyla yapılan ve sanat olarak görülen reklamlar söz konusudur. Buna Nette Ajans’ın Nevale için verdiği dubai çikolatası örnek gösterilebilir. 

Reklam Tabelası Tasarım Süreci Nasıl Olmalı

 

Her reklam türü gibi bunun da dikkat etmeniz gereken detayları, püf noktaları söz konusu. Beraber adım adım ilerleyelim ve güçlü bir reklam tabelası hizmeti almanız için izlemeniz gereken yolu öğrenelim:

  • Doğru Hedef Kitle Analizi

Yukarıda izlediğimiz yolla ilerleyelim; örnek olarak Bursa reklam tabelası hizmeti alacağınızı varsayalım. Bodoslama tasarıma girmek isabetsiz olacaktır. Birçok tabela firması “hemen tasarlayıp yerleştirelim!” şeklinde gaza getiren yaklaşımlar gösterecektir. Fakat bu diğerlerine kıyasla daha pahalı reklam türünden maksimum etkiyi elde etmenizi engelleyecektir.

 

Nette Ajans gibi bir tam hizmet ajansıyla çalıştığınızda durum daha farklı olur. Önce markanızın dinamikleri analiz edilir. Akabinde sizden hizmet satın alma olasılığı en yüksek olan kitle belirlenir. Burada hedef kitlenin görsel algısı saptanır. Terzi usülü bir yaklaşımla maksimum etki yaratacak reklam tabelası planlaması için bu çok kritiktir.

 

Bu adımdan sonra hedef kitlenizin dikkatini maksimum elde edecek tasarım planlaması aşamasına geçilir.

 

  • Yazı Tipi (Font) ve Renk Seçimi

 

Birçok kişi farkında değildir lakin renklerin uyumu ve font şekli bir marka için kritik önem taşır. Markanızın hedef kitlesine hitap edecek, onları anlayacak, onları satın alma kararı vermeye ikna edecek bir tarza ihtiyacı vardır. İşte bu tarzın en önemli detaylarından biri Yazı Tipi ve Renk Seçimi şeklindedir.  

 

Mesela Bursa reklam tabelası hizmeti alan bir inşaat firması premium, üst seviye evler satmak istiyor diyelim. Bu durumda karizmatik, güçlü izlenim veren ve güven uyandıran renkler font ile desteklenmelidir. 

 

  • Kreatif Tasarım Süreci

 

Reklam tabelası hizmeti verirken belki de en dikkat etmeniz gereken detay bu adımdır. Hedef kitle belirlendikten, markanıza uyumlu font ve renkler belirlendikten sonra bu adım gelir.

 

Kreatif tasarım reklam tabelası ile pazarlama yaparken başarılı olmanız konusunda kritik öneme sahiptir. Sıkıcı, bodoslama ürünü bağıran bir yaklaşım düşük etki yaratacaktır. Bunun yerine fayda ile yaratıcılık arasında denge kuran bir tasarım fikri uygulamak gerekir.

 

Örneğin Bursa reklam tabelası hizmeti alan bir inşaat markası fiyatları ve dış cephe görünümleriyle ilerlediğinde %50’nin altında reklam tabelası potansiyelini kullanıyor demektir. Bunun yerine hedef kitleye uyumlu öznelerin (mesela çocuklu bir aile, başarılı bir baba, güzel bir anne vb.) inşaat projesinin peyzajında vakit geçirdiği tercih edilebilir. Bu tür bağ kuran bir tasarımla Bursa reklam tabelası hizmetinden maksimum seviyede fayda elde edebilirsiniz. 

 

  • Malzeme Seçimi

Tüm ön süreçler tamamlandıktan sonra reklam tabelası malzemesi aşaması gelir. Burada tabelanın konumu, bu konumun hava şartları, maruz kalacağı korozyon ve benzeri göz önünde bulundurulmalıdır. 

  • Tasarım Onayı ve Müşteri Memnuniyeti

Bir ajans “siz karışmayın, biz hepsini halledeceğiz” diyorsa o ajansla çalışmamalısınız. Bu net bir gerçektir. 

 

Nette Ajans gibi tam hizmet ajansları bunun yerine müşterilere arzu ettikleri noktada brief sunarlar. Tüm süreç, tüm tasarımlar yayına alınmadan önce müşterinin onayına sunulur.  Akabinde, marka sahibi de memnun kaldıktan sonra operasyon aktive edilir.

 

Bursa tabela reklam süreçleri için de bu durum aynıdır. Tüm diğer adımları uygulandıktan sonra nihai tasarım markaya sunulur. Onay vermesi halinde uygulama safhasına geçilir. 

 

Üretim ve Montaj Süreçleri

Analitik verilere göre kreatif üretim süreci tamamlandıktan sonra reklam tabelası operasyonunun fiziksel kısmı başlar. 

 

Üretim ve montaj sürecinin ilk adımı olarak malzeme tedariği sağlanır. Paslanmaz çelik, pleksi cam, alüminyum gibi materyaller işin uzmanı tedarikçilerle çalışılarak elde edilmelidir.  Sonraki adımda üretim teknikleri gelir. Lazer kesim, CNC kesim ve dijital baskı süreçleri başlar. 

 

Yorucu ancak eğlenceli bir süreçten sonra nihayet montaj aşaması gelir. Bursa reklam tabelası hizmeti alan firma keyif içerisinde, profesyonel uzmanların özel tasarlanmış kreatifleri tabelalara montajını izleyebilir.

 

Tüm bunlar güzel fakat Bursa reklam tabelası süreçlerinde de ulusal olarak bu pazarlama taktiğini uygularken de dikkat etmeniz gerekenler var. Bunlara da kısaca göz atalım.

 

Bursa Reklam Tabelası Kullanırken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Tabela kullanımı konusunda yasal düzenlemelere dikkat etmek gerekiyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi de dahil olmak üzere tüm belediyeler bu konuda belirli kurallar koymuştur. 

Bu kurallara uymazsanız tabelanızın kaldırılması ya da cezai yaptırımlarla karşılaşabilirsiniz. 

İzin süreçleriyle ilgili bilmeniz gerekenler şunlar:

  • Belediyeye başvuru için gerekli belgeler
  • Tabelanın boyutlarına ve ışıklandırmasına dair kriterler

  • Çevresel faktörlere uygunluk

Bu detayları gözden kaçırmamanız büyük önem taşıyor. Bu konuda tam hizmet ajansı ile çalışırsanız daha rahat edersiniz. Nette Ajans gibi işini bilen bir firma sizin için bu süreçlerde danışmanlık sunabilir.

2024 - 2025 Tabela Trendleri

Her sektörde olduğu gibi tabela dünyasında da trendler değişiyor. Gelin bunlara kısaca beraber göz atalım:

Neo modern çağdaki herşey gibi reklam tabelası kulvarında da minimal tasarımlar öne çıkıyor. Ayrıca çevre dostu malzemeler ve enerji tasarruflu ışıklandırmalar da revaçta. 

Bursa’daki işletmeler bu trendleri takip ederek hem modern bir görünüm kazanabilir hem de doğaya katkıda bulunabilir. Böylece “çevre dostu” imajı elde eden markalar kitlelerinden ekstra sadakat elde edebilirler.

Bunun tam zıttı olarak yükselen teknolojinin getirdiği başka bir seçenek daha var. Dijital tabelalar yükselişini sürdürüyor. Hareketli içerikler müşteriler üzerinde büyük bir etki yaratıyor. Burada kreatif menzil genişlediği için olasılıklar ve daha viral, daha güçlü reklam seçenekleri de ortaya çıkıyor. 

Sonuç

Tabela sadece bir reklam aracı değildir. Aynı zamanda markanızın vitrinidir. Özellikle rekabetin daha yüksek olduğu kulvarlarda reklam tabelası kullanmak son derece faydalıdır.

Örneğimizdeki premium inşaat firmasını düşünelim (bu gıda, restoran, eğitim, herhangi bir sektör olabilirdi. Hepsi de tabela reklam için isabetli sektörler.).

Bursa gibi rekabetin yüksek olduğu bir şehirde markayı öne çıkarmak için doğru tasarımı, kaliteli üretimi ve düzenli bakımı bir araya getirmeli. Bunlara dikkat etmek çok önemli.


Uzun lafın kısası bu rehberde yer alan adımları takip etmek maksimu fayda sağlayacak
Bursa tabela reklam süreci elde etmek için yeterli olacaktır. 

 

Unutmayın... İyi bir tabela, güçlü bir marka imajının ilk adımıdır. Tüm süreci pürüzsüz ve hızlı bir şekilde ilerletmek için Nette Ajans ile çalışabilirsiniz. Tam hizmet ajansı olan Nette açık hava reklamları konusunda uzmandır.

Kazançlı süreçler dileriz.

 

Bir avuç çerez?
Nette Ajans sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
KABUL EDİYORUM Çerez Politikası
close