SEO'da Önemli Gelişme: Google Crawler Güncellemesi!

Nette Ajans
Google Güncellemesi
5 min
01 Oct 2024
SEO'da Önemli Gelişme: Google Crawler Güncellemesi!

Crawler Güncellemesi SEO'yu Nasıl Etkiledi

Gün geçmiyor ki Google SEO hizmeti veren uzmanlardan taleplerini yükseltmesin. Kullanıcı tecrübesini en üst planda tutan Google yorulmak bilmeden sürekli kendisini iyileştiriyor.

Belki konudan uzaklaşacağız fakat Google da hata yapabiliyor. Özellikle 2024 son çeyrekte kaliteli içerik üreten birçok sitenin hasar aldığını biliyoruz. Bunu tescillercesine Google birçok otoriteden, yüksek reklam bütçesi olan büyük markaları kayırdığı için, ceza aldı. Bu durum SEO ajansı olarak çalışan birçok firmayı da hayrete düşürdü. 

Tecrübeli bir SEO ajansı olarak bu durumu çok da hayretle karşılamadık; çünkü SEO’nun yalnızca içerik yüklemek ve site optimize etmekten ibaret olmadığını biliyoruz. Nette Ajans olarak SEM ve SEO beslemeli bütüncül pazarlama taktikleri tercih ediyoruz.

Konumuza geçmeden önce değinmemiz gereken bir husus daha var. 2024’de Google sosyal medyaya SEO açısından verdiği değeri daha da arttırdı. Bunun göstergeleri kısaca şöyle:

  • Google, X ve Instagram gibi sosyal medya platformlarından daha fazla içeriği dizine ekleyerek arama sonuçlarında görünürlüklerini artırdı.

  • Google, sosyal medya etkileşimlerini (beğeni, paylaşım, yorum gibi) içerik kalitesi ve kullanıcı ilgisinin bir yansıması olarak değerlendirmeye başladı.

  • Hemen hemen tüm uzmanlar, sosyal medya üzerinden bir siteye yönlenen kullanıcıların sayfada kalma süresi ve geri dönme oranları, SEO performansını etkileyen faktörler arasında kabul edildi.

  •  Google Discover, haber ve makaleleri sosyal medya paylaşımlarıyla daha yakından ilişkilendirerek, sosyal medya içeriğinin organik olarak keşfedilmesini kolaylaştırdı.

Bu durum doğal olarak SEO hizmeti veren ajansların sosyal medyayı eskiye nazaran daha ciddiye almasıyla sonuçlandı. Nette Ajans olarak hem geleneksel hem de dijital pazarlamada 360 derece hizmet veriyoruz. Ek olarak SEO süreçlerini sosyal medya yönetimi ile destekliyoruz. Doğal olarak bu gelişmeler bizim de metriklerimizi olumlu etkiledi.

Bunlar Güzel ama Google Güncellemesi Ne Anlama Geliyor?

 

Lafı fazla uzatmadan konumuza geçelim öyleyse. Google algoritmasında crawler dökümantasyonlarının güncellenmesi ne anlama geliyor? SEO açısından bunu nerede konumlandırmalıyız?

Crawler dökümantosyuunda Google Main Overview sayfasını küçülttü. Buradaki içeriği üç tane yeni, daha derinlemesine odaklanmış sayfalara dönüştürdü. Böylece görünürde küçük ama etki anlamında büyük bir sonuç ortaya çıktı:

 

“ Sayfalardaki bilgi yoğunluğunu daha derinlemesine ölçen, içeriklerin kalitesini daha isabetli analiz eden bir algoritma güncellemesi ortaya çıktı.”

Bu özellikle AI döneminde çok önemli. Değer taşıyan içerik ürettiğiniz sürece problem yapmayan Google son dönemde kalite açısından çok sorun çıkartan AI içerikleri daha sıkı mercek altına alacak gibi duruyor.

Kaliteli metin yazarlığı ve nitelikli içerik üretmeden hizmet veren seo ajansları bu durumdan zarar görürken kreatif ve faydalı bilgi üretenler yükselecek gibi duruyor.

SEO_kurgusu_cok_onemlidir

Teknik Olarak Neler Oldu? 

Google documentation changelog  iki değişikliği not ediyor, ancak bunlar büyük sonuçları olan değişiklikler:

  • GoogleProducer tarayıcısı için güncellenmiş bir kullanıcı aracısı (user agent) eklendi.
  • İçerik kodlama bilgileri eklendi.
  • Teknik özellikler hakkında yeni bir bölüm eklendi.

Teknik özellikler bölümü tamamen yeni bilgiler içeriyor ve daha önce mevcut değildi. Tarayıcı davranışlarında herhangi bir değişiklik yapılmamış olsa da, Google üç konuya özel sayfa oluşturarak tarayıcı genel bakış sayfasına daha fazla bilgi eklemeyi başardı ve aynı zamanda sayfanın boyutunu küçülttü.

 

Sonuç Olarak

Büyük bir algoritma güncellemesi olmasa da Google’ın kendi dokümantasyonlarında bile “daha rahat sindirilir” içerikler hedeflediği çok belli. Ek olarak daha detaylı ve derinlemesine inceleme kabiliyeti de Google’ın sürekli hedefleri arasında.

 

Seo hizmeti veren ajanslar ve bu konuda destek almak isteyenler bu güncellemenin söylediklerini iyi anlamalılar. 

Dijital ve geleneksel pazarlama konusunda bilgi edinmek için Nette Ajans Blog sayfamıza bakabilirsiniz. Bursa'da premium bir ajans hizmeti almak isterseniz buraya tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bir avuç çerez?
Nette Ajans sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
KABUL EDİYORUM Çerez Politikası
close