Tam Hizmet Ajansı Kavramı Nasıl Oluştu?
Günümüzde birçok ajansın olduğunu iddia ettiği fakat pek azınının Tam Hizmet Ajansı olmakta muvaffak olduğu bir gerçek. Peki bu kavram tam olarak ne anlama geliyor ve nasıl ortaya çıktı?
Bu makalemizde tam hizmet ajansı ile alakalı faydalı bilgiler paylaştıktan sonra tam hizmet ajansıyla dijital pazarlama hizmeti konusuna değineceğiz. Makalemizin sonunda dijital pazarlama hizmetini alırken daha bilinçli ve denetleyebilir olacaksınız.
Konumuza dönelim o zaman. Bu kavramı sıradışı bir örnekle daha rahat anlatabileceğimiz kanısındayız.
İkinci dünya savaşında tank doktrinleri (taktikleri) yeni gelişiyordu. Tank modelleri üçe ayrılıyordu ve günümüzde dijital pazarlama süreçlerine şaşırtıcı seviyede benziyorlardı:
- Hafif tanklar - Meta ve Google Reklamları: Üretimi kolay, ucuz ve çevik tanklardı. Kaynakları düşük olan ülkelerin sık tercih ettiği, güçlü ülkelerin de taktiksel olarak başvurduğu tanklardı. Bunları Google ve Meta reklamlarına benzetebilirsiniz. Hızlı sonuç veren, ufak bütçelerle girilebilen, taktiksel güçler.
- Orta Tanklar - SEO: Orta tanklar güç, dayanıklılık ve hızın karmasıydı. Üretmesi daha zor, masraflı ancak hem güçlü hem de çevik kuvvetlerdi. Zaman, kaynak ve emek istiyordu fakat geri dönüşü fazlasıyla kazançlı oluyordu. O kadar ki Alman kuvvetleri orta tanklarıyla bütün Avrupa’yı ele geçirdiler. Bu arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarına oldukça benzerdir. SEO için harcanan emek ve zaman başta masraflı gözükür fakat makul bir süreden sonra olağanüstü kazançlı olur.
- Ağır Tanklar - Geleneksel Reklamlar: Mühendisliği, üretilmesi ve kullanılması ileri seviye masraflı olan ağır tanklar sadece özel operasyonlarda kullanılıyorlardı. Tiger, IS-2 ve Pershing gibi efsane makinelerin dahil olduğu bu kitle geleneksel reklam operasyonlarına çok benzer. Masraflı, kullanımı zor fakat çok ileri seviye etkili… Özellikle prestij olarak üstünlük.
Tıpkı ordular gibi markalar da karma tanklar, karma reklamlar kullanırlar. Çünkü her tankın, her reklam türünün uzmanı ayrıdır. Bazı ajanslar dijital pazarlamada özelleşirken bazıları geleneksel reklam ve prodüksiyonda iyidir.
Fakat bunun bir adım ötesi de var. Tam Hizmet Ajansı Nette gibi ajanslar…
Tam Hizmet Nedir, Nasıl Bir Stratejidir
Aynı örnekten devam edecek olursak, karşımıza özel bir tür çıkıyor:
Modern Tanklar: Hafif tanklar kadar çevik ve hızlı, orta tanklar kadar makul maliyete sahip, ağır tanklar kadar kuvvetli ve ölümcül… Günümüz tankları tam olarak bu tanımı karşılıyor. İşte bu tanımın karşılığı Tam Hizmet Ajansı.
Tam hizmet verebilen ajanslar 360 derece esneklik gösterirler. Tüm disiplinleri benimseyip, her biri için özel uzmanları ekiplerinde tutarlar. Bu durum şunu sağlar:
- Web sitenizi sıfırdan kurabilir, mevcut web sitenizi optimize edebilir, UI ve UX açısından kusursuz hale getirebilirsiniz. Bu hem kullanıcı hem de Google aramaları ve reklamları açısından avantaj sağlar.
- Google üzerinde dijital pazarlama reklamlarınızı kurabilir veya optimize edebilirsiniz. Re-marketing hamleleriyle daha uygun fiyata, daha kaliteli ve satışa dönüşme olasılığı yüksek kitlelere ulaşabilirsiniz. Bütçenizle maksimum seviyede marka bilinirliği elde edebilirsiniz.
- Sosyal medyalarınızı hedef kitlenizi avlamanıza olanak verecek stratejilerle kurabilirsiniz. Mevcut sosyal medya operasyonlarınızı optimize edebilirsiniz.
- Sosyal medya reklamlarınızı çıkmaya başlayabilir, etkili bir şekilde kullanarak hedeflediğiniz sonucu elde edebilirsiniz.
- Tüm bu süreçleri prodüksiyon hizmeti ile elde edilen, operasyonların daha verimli olmasını sağlayacak, kaliteli içeriklerle destekleyebilirsiniz.
- Geleneksel (Televizyon, Radyo, Açık Hava) reklamlarla marka otoritenizi beslerken müşteri sadakatini güçlendirebilirsiniz.
Dijital Pazarlama ve Tam Hizmet Ajansları
Dijital pazarlama yalnızca dijital pazarlama değildir. Peki bu ne anlama geliyor?
Dijitalde verdiğiniz reklamları besleyen iki ana hayat damarı vardır. İlk damar, reklamların can suyu, kreatif olarak da bilinen içeriklerdir. Güçlü kreatif yalnızca sanatsal boyut taşımaz. Belirlediğiniz hedef kitleye göre tasarlanmalıdır. İkinci damar da veridir; teknik okuma ile anlamlı sonuçlar elde edilmeli ve içeriğe entegre edilmelidir:
- İyi reklam kreatifi belirlenen hedef kitlenin acı noktalarına dokunur.
- Sanatsal kalitesiyle izleyenin zihninde kalıcı etki bırakır.
- Nöropazarlama optimizasyonuyla dikkati daha güçlü yakalar.
Tam Hizmet Ajansı bünyesinde tüm bu taleplere cevap verebilecek güçlü tasarım ve pazarlama ekipleri barındırır.
Dijital pazarlama uzmanları tek başlarına sanatsal kalitede içerik üretemezler.
Tasarım uzmanları tek başlarına hedef kitleyi yakalayacak detayları tasarımlarına entegre edemeyebilirler.
Tam Hizmet Ajansı bu iki uzmanlığı sentezler. Tıpkı modern tanklar gibi modern tekniklerin hepsini seferber eder.
Sonuç Olarak
Dijital Pazarlama çok yönlü talepleri olan, kazancı olağanüstü yüksek ve maliyet açısından ileri seviye mantıklı bir pazarlamadır.
Bu pazarlama yöntemini en güçlü şekilde kullanmak için tam hizmet ajansı Nette ile çalışabilirsiniz.
Hem sanatsal hem de hedef kitle açısından optimize edilmiş içeriklerle maksimum etkili içerikler elde edersiniz. Bu içerikleri ileri seviye optimize edilmiş reklam süreçleriyle yayına alırsınız.
Sonuç olarak bütçenizle mümkün olan en iyi sonucu elde edersiniz. Bu tam hizmet ajansı ile mümkündür.
Kazançlı günler dileriz.